ابزار تلگرام

تیک ابزارابزار تلگرام برای وبلاگ

ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

مزیت تمرینهای زیاد چیست؟ - آموزش ریاضیات لامرد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ریاضیات لامرد

آموزش ریاضیات به زبان ساده

مزیت تمرینهای زیاد چیست؟ - آموزش ریاضیات لامرد

محمدصادق جمالی
آموزش ریاضیات لامرد آموزش ریاضیات به زبان ساده

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

مزیت تمرینهای زیاد چیست؟

مزیت تمرینهای زیاد چیست؟

تمرین‌هایی که در مدارس برای درک بهتر درس‌ها ارائه می‌شوند، گاهی موجب انگیزش و جلب توجه دانش‌آموزان می‌شوند. با این حال، در برخی از موارد به قدری تکرار مطالب افزایش می‌یابد که انگیزه و شور و شوق دانش‌آموزان فدا می‌شود؛ مطالبی که به نظر بسیار ساده و واضح بوده و نیاز به تمرین چندانی ندارند. در این حال، با آنکه تمرینات سختی چندانی ندارند و انرژی‌بر نیستند، تکرار آنها منجر به خستگی و دلزدگی می‌شود؛ همانند بسیاری از تمرین‌هایی که در پادگان‌های نظامی انجام می‌شود. آیا این تمرین‌های خسته‌کننده مزیت کافی برای جبران معایب خود دارند یا باید آنها را تعطیل کرد؟

یکی از ویژگی‌های سیستم شناختی انسان، محدودیت آن است. مغز انسان نمی‌تواند به طور همزمان به پردازش اطلاعات مختلف اقدام کند و در هر زمان باید به مطالب محدودی توجه کند. به عنوان مثال اگر شما بخواهید جواب عبارت (8×9) را حساب کنید، کار دشواری پیش رو ندارید. اما اگر بخواهید جواب عبارت (18365×35780) را حساب کنید، به احتمال زیاد نمی‌توانید؛ با آنکه روش کار یکسان است. در این حالت ذهن انسان تنها به دلیل «محدودیت فضا» نمی‌تواند روند محاسبه را طی کرده و اعداد را نگهداری کند. بخش زیادی از تمرین‌های خسته‌کننده برای حل این مشکل هستند. انسان با تمرین‌های زیاد می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های خود را به صورت خودکار انجام داده و فضای شناختی مغز خود را برای کارهای مهمتری نگه دارد.

فعالیت‌های بسیاری هستند که به تدریج و با تمرین‌های بسیار به صورت خودکار درآمده‌اند؛ مانند بستن بند کفش، جدول ضرب، ضربه زدن به توپ برای یک فوتبالیست و حتی نوشتن یک مقاله برای یک روزنامه‌نگار. تمام این کارها برای کسانی که در آنها تسلط ندارند، فضای زیادی از مغز را اشغال می‌کند. به همین دلیل است که با تمرین‌های پی در پی باید به سمت تسلط حرکت کرد تا عملکرد مغز در انجام سایر فعالیت‌های موازی افزایش یابد. اما حتی با رسیدن به تسلط، باز هم برای «بهبود» توانایی‌ها و عملکرد در مواردی مانند نوشتن مقاله یا دریبل زدن در فوتبال، تمرین‌ها ادامه می‌یابند.

اما مزایای تمرین‌های به اصطلاح خسته‌کننده به همین جا ختم نمی‌شوند. تمرین‌های پی در پی که برای بسیاری از آنها انگیزه‌ای وجود ندارند، زمینه حرکت به سمت تمرین‌های سطوح بالاتر را فراهم کرده، مانع از فراموشی شده و امکان به کارگیری آنها در موقعیت‌های جدید و در مواجهه با مشکلات متفاوت را هم فراهم می‌کنند. به این صورت به نظر می‌رسد که گاهی باید برای رسیدن به مزایای بیشتر، رنج انجام تمرین‌های تکراری و خسته‌کننده را تحمل کرد.


منبع:

 کتاب Why Don"t Students Like School?

مترجم: مهدی نیکوئی




تاریخ : چهارشنبه 96/1/30 | 8:52 صبح | نویسنده : محمدصادق جمالی | نظر
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By Slide Skin:.
درباره وب

آموزش ریاضیات به زبان ساده، استان فارس، شهرستان لامرد
رتبه الکسا
ربات مترجم
ساعت

جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
ذکر ایام هفته

آرشیو مطالب
حامیان اسلاید اسکین
اطلاعات سایت

امکانات وب